Според шефа на АПИ, магистрала „Хемус” не е опасна, въпреки липсата на 10 см асфалт

Време за прочитане:2 Минути, 13 Секунди

Въпреки че настилката на магистрала „Хемус” се оказа 10 см по-малко от това, което е в проектната документация, пътят в никакъв случай не е опасен. Това увери инж. Венцислав Ангелов, председател на УС на АПИ, в студиото на Нова телевизия.

„В никакъв случай не можем да кажем, че имаме лош път. Като конструкция времево намаляваме експлоатационния период на този участък. Но този участък в никакъв случай не можем да кажем, че е опасен”, каза инж. Ангелов.

По думите му взетите проби ще дадат яснота какво трябва да се направи за основен ремонт. Към момента 100 км от построените общо 668 км от магистралите “Тракия”, “Хемус” и “Марица” се нуждаят от основен ремонт. Дължината на “Тракия” е 360 км, на “Марица” – 117 км, а от “Хемус” са построени 191 км (планираната ѝ дължина е 420 км).

„По наши данни към момента на основен ремонт подлежат 100 км., които държавата трябва да осигури в близкия период от около 1-2 години в размер на 500 млн. лв.”, обясни още инж. Ангелов. „Факт е, че има по-малки дебелини от общия размер на пътната конструкция”, допълни той. 

„Не мога да кажа дали е крадено. Мога да кажа, че част от тези слоеве не са като показатели като в проектна документация”, каза инж. Ангелов.

Относно магистрала „Марица” първоначалните данни сочат, че асфалтовите слоеве са в нормите. Има проблем с пътната конструкция, там където е „леглото” на асфалтовата настилка.

Твърди, че не били спрени никакви дейности по строежите на “Хемус”, въпреки че лот 1 между Боаза и Дерманци, който е с дължина 15.2 км, започна да се строи през април 2019 г. и строителството ще продължи поне 5 години. Първоначално обещаният срок (обещанието беше на третото правителство на Бойко Борисов – бел. ред.) за пускането на този участък беше октомври 2021 г., но впоследствие предишното коалиционно правителство и по-конкретно министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов обеща лот 1 да е готов до април 2022 г. След това пусковият срок беше удължен от Караджов с една година – април 2023 г.

Относно тунелите в страната, той е категоричен, че са безопасни.

„Възложено е на пътно поддържащите фирми да се измият, почистят, имат одобрено задание, работят ги в спешен порядък. Тунелите не са 1-2. А на този на Мало Бучино още вчерашният ден започна почистване”, каза шефът на АПИ.

За връщането на пари за винетки, при над 3 глоби, ще са необходими 5 милиона лева. Хората мога да подадат заявления на сайта на БГтол, каза още той.

За Кресненското дефиле, инж. Ангелов каза, че в момента се работи по голямо свлачище преди тунел „Железница”. Очаква едната лента в самия тунел да бъде пусната до средата на годината.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Total
0
Сподели