Ремонтът на жълтите павета няма край: Удължиха го с шест месеца
Срокът за приключване на ремонта на жълтите павета пред Народното събрание и на околната Зона 4 на софийския център ще бъде удължен с 6 месеца и вместо през март 2023 г. ще стане септември догодина. Това са се договорили кметът Йорданка Фандъкова и министърът на регионалното развитие Иван Шишков. Крайният срок за обновяване на площадите пред Народното събрание и “Александър Невски” ще бъде 4 септември, а не 4 март 2023 г., както е по договор. Това е позволено от правилата на финансиращата Оперативна програма “Региони в растеж” 2014-2020, съобщиха от регионалното министерство.
“Очакваме, че въпреки трудностите ще се справим с този нов срок“, е обещала Фандъкова. “Много внимателно ще се прегледа методологията и технологията за пренареждане на жълтите павета. Това е трудна настилка, но за София и за нас това е символ и няма друга позиция, освен да се намери най-добрата технология. Досега не е правен такъв голям ремонт”, обяснила е тя на срещата. Жълтите павета пред Народното събрание се разкривиха само седмица след пренареждането им от фирмата-изпълнител “Трейс груп холд”.
Ако няма ясни срокове и критерии как ще завърши ремонтът на столичния център, проблемите ще станат много, предупреди Шишков и добави, че не може да си позволим да загубим парите по ОПРР. Проектът е на стойност 46 млн. лева.
Заради въвеждането в експлоатация през декември 2020 г. на ремонтираните улици “Граф Игнатиев” и “Солунска”, които са част от първия етап на проекта, гаранционният им срок може да изтече до извършване на предвидените проверки от Управляващия орган на ОПРР преди верификацията на европейските средства. “При установяване на проблем по тези две централни улици Столичната община може да се окаже в ситуацията да е принудена да го отстранява със средства от общинския бюджет”, предупреди министърът.
Трасето на трамвай 5 ще се ремонтира до Княжево
На срещата е бил обсъдена и реконструкцията на трасето на трамвай №5 по бул. “Цар Борис III”, която също се финансира от оперативната програма. “Изпълнителят (“ВДХ”) се забави с първия етап, за което ще бъде санкциониран. Преди дни те заявиха готовност да продължат работата по втория етап към “Княжево” при осигурената от министерството индексация от 15%” – обясни Фандъкова.
Първият етап на ремонта обхваща трамвайното трасе от Съдебната палата до бул. “Братя Бъкстон” и трябваше да завърши през април. Вторият етап е продължението до Княжево и договореният краен срок е лятото на 2023 г.