Ген. Русев заподозря чистка в авиацията

Време за прочитане:1 Минути, 49 Секунди

Опасения за подмяна на кадри в бойната авиация изрази ген. Николай Русев, командир на авиобаза “Граф Игнатиево” по bTV. Според него едва ли не има стремеж да бъдат отстранени всички, експлоатирали МиГ-29 и други руски самолети, за да бъдат заменени с хора, които ще боравят само с американски изтребители.

Правим всичко възможно да изкараме дежурството на МиГ-29 до 2023 година. Ние носим дежурство и ще го правим до последния си ден. Загубим ли веднъж способности, възстановяването е трудно“, каза Русев.

„Не говорим за „Грипен“. Говорим за заместващ изтребител. Нямаме отговор за изтребител Ф-16 втора ръка от САЩ и Израел. Нямаме време да чакаме. Затова са запитани Франция, Италия и Швеция. Отзоваха се Швеция и Франция“, добави той. 

Според него може да се лети на всеки друг европейски изтребител и допълни, че в момента са необходими заместващи изтребители.

Много страни експлоатират около нас по няколко типа изтребители – в Гърция са четири типа. Белгия, Дания и Нидерландия поддържат авиация и дежурство. Ние сме на фронтовата линия, а ние се опитваме да кажем, че не трябва да носим дежурство – някой да го прави вместо нас. Нали сме НАТО, ние трябва да пазим.

България има изтребителна авиация с традиции, ние сме длъжни да ги продължим. Ако някой иска да понесе политическата отговорност, да го направи“, категоричен е командирът на “Граф Игнатиево” и уточни, че всеки изтребител е съвместим с Ф-16.

„Замирисва ми на чистка в авиацията. Всички, които са обслужвали руската техника, да бъдат освободени, за да останат тези, които ще експлоатират Ф-16. Това е непристойно поведение. Те могат да продължават с усилията, ние ще ги гледаме отгоре – това е несериозно. Всички могат да се справят с американската техника“, подчерта командира на авиобаза „Граф Игнатиево“.

В авиобаза „Граф Игнатиево“ се експлоатира три вида техника, допълни Людмил Вълков, зам.-командир по Авиационна техника и въоръжение в авиобазата.

„В момента ресурсът, с който разполагаме е ограничен. Инструментите, с които можем да го управляваме, са ограничени. Ако договор за ремонт на двигателите на МиГ-29 се случат, това ще помогне се дежурството през 2023 година, но не и за след това. Не се знае и Полша докога ще помага за поддръжката на самолетите“, допълни той.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Total
1
Share